Test TOP 7 nejlepších tabletů 2024

test tabletuTablet je ve své podstatě menší počítač, který je integrován do zařízení, které je svou velikostí mnohem mobilnější než stolní počítač nebo notebook. Právě proto je hlavní výhodou tabletu to, že si ho můžete pohodlně vzít kamkoli díky jeho malé velikosti.

Tablety jsou navíc mnohem více cenově dostupnější než notebooky a dnes je na trhu obrovské portfolio tabletů díky čemuž si svůj tablet vybere opravdu každý. Tento test tabletů vám přinese stručný přehled a doporučení k nákupu těch nejlepších tabletů. Žebříček, resp. test tabletů byl vytvořen na základě sběru informací o množství tabletů a jejich výrobců. Následně se v úvahu brali parametry jako jsou cena a recenze uživatelů. V našem testu tabletů jsme se zaměřili na ty nejlepší tablety.

Věříme, že vám tento test tabletů přinese dostatek informací, abyste si vybrali tablet, který bude vyhovovat vašim požadavkům. Zaměřili jsme se hlavně na ty levnější tablety. Testy tabletů jsme zpracovali do jednoho žebříčku, který obsahuje i ty levnější verze tabletů.

Test – TOP 7 nejlepší tablety

Jak správně vybrat ten nejlepší tablet?

1. Velikost tabletu – potrpíte si na velký displej? Chcete tablet používat na hraní a tedy potřebujete větší displej? Pokud jste náročnější, pravděpodobně byste měli sáhnout po tabletě, který má velikost úhlopříčky 9 nebo 10 palců. V případě, že vám tablet postačí na cestování, do vlaku, autobusu, tak by vám mohl postačit 8palcový tablet.
  2. Rozlišení obrazovky – rozlišení obrazovky je dalším důležitým faktorem, který vám může zpříjemnit nebo znepříjemnit práci s tabletem. Tablet je velikostně jakýmsi, mezistupněm ‚mezi laptopem a smartphonem. Z toho důvodu je tablet dostatečně velký na to, aby na rozlišení obrazovky skutečně záleželo. Přestože na rozlišení záleží i v případě mobilech, je důležité poznamenat, že jakékoli nedostatky v rozlišení jsou znásobeny velikostí obrazovky.

Čím vyšší rozlišení, tím ostřejší obraz.

Na trhu se nacházejí tablety s různými rozlišeními, ale pro zjednodušení jsme je rozdělili do tří kategorií:

• high – end tablety (výkonnostně a technologicky nejpokročilejší modely) – mají nejčastěji rozlišení 2048 × 1536, nové high -end modely se však mohou pyšnit rozlišeními, které dosahují 2736 × 1824 pixelů
  • mid – end tablety (střední třída) – zlatý střed, nejčastěji poskytují rozlišení Full-HD – 1920 × 1080 nebo 1920 × 1200
  • low – end tablety (nižší třída) – poskytují slušné HD rozlišení 1280 × 800, avšak ještě levnější modely nabízejí nižší rozlišení, a to 1024 × 600

TIP : Pokud se soustředíte na rozpočet více, než na lahodenie vašemu oku, klidně sáhněte i po tabletě s nižším rozlišením. Střední třída tabletů poskytuje velmi slušné rozlišení ( Full HD), avšak takové tablety nestojí méně než 190 €. Nízká cena a vysoké rozlišení mid -end tabletů se však může odrazit na jeho vnitřních součástkách – model může mít méně výkonný procesor, méně kvalitní druh obrazovky, nižší kapacitu paměti RAM, nižší kapacitu baterky, apod. Obrazovky nižší třídy tabletů jsou průměrné kvality, a to se týká jak typu obrazovek, jakož i jejich rozlišení. Tyto tablety jsou však cenově dostupné i pro rodiny s nižším rozpočtem, a jsou tedy vhodným dárkem pro vaše děti.

1. Operační paměť RAM – tento parametr, v krátkosti řečeno určuje rychlost a plynulost tabletu. Samozřejmě, čím větší je operační paměť RAM, tím rychlejší a plynulejší je i samotný tablet. Avšak na běžné činnosti jako sledování filmů, čtení e-knih , poslech hudby nebo surfování po internetu vám úplně postačí 1GB RAM. V případě, že chcete tablet využívat i na náročnější hry, potřebovat budete spíše 2GB RAM a více.

TIP : Pokud jste člověk, který si potrpí na plynulých animacích a načítání, velikost paměti RAM společně s výkonným procesorem budou pro vás asi ty nejdůležitější faktory zohledňující konečnou koupi.

Pro ty, kteří chtějí vědět víc:

RAM paměť je paměť, která si do sebe dočasně ukládá operační systém, programy a data z SD karty nebo vnitřní paměti, a to na další používání. RAM paměť je totiž mnohonásobně rychlejší než vnitřní paměť tabletu. Čím vyšší paměť RAM tablet má, tím více dat si tam dokáže načíst a do vypnutí ponechat, čímž se sníží potřeba využívat pomalou interní paměť. To má za následek plynulý chod operačního systému, her, programů, procházení a tak dále.

1. Procesor – ty bývají v tabletech nejčastěji alespoň dvoujádrové. Procesor přímo souvisí s výkonem tabletu. Pro výkonnější verzii tabletu, byste měli sáhnout již po čtyřjádrovém tabletě. Procesor je mozek tabletu, a proto je velmi důležité pokud chcete, aby běžel plynule. Jádra jsou důležité, ale čím modernější architektury procesoru jsou, tím efektivněji budou zacházet se spotřebou i s výpočetním potenciálem. Frekvence je také důležitá, i když častokrát se v případě tabletů vynechává ze specifikací.

TIP : Pokud plánujete používat tablet výlučně na multimédia, na procesor tak na výkon procesoru velmi hledět nemusíte. Pokud však plánujete prohlížet internet a máte tendenci ponechávat si na prohlížeči kvantum karet, nebo popřípadě hrajete hry, procesor se v tomto případě stává skutečně důležitým.

1. Verze Androidu – Pokud se nevyznáte do verzí Androidů, nevadí. Na světě se však nacházejí konzervativnější lidé, kteří si potrpí na designu a rozložení různých nastavení jejich oblíbené verzi Androidu. Ovšem, je možné si přizpůsobit jakoukoliv moderní verzi Androidu kterou máte, a to díky různým aplikacím v obchodě Google Play , tyto aplikace jsou obvykle pod názvem „Android launcher“.
  2. Výdrž baterie – hlavní účel tabletu je, že ho přenášíme a tedy potřebujeme silnou baterii. Baterie je také jeden z hlavních parametrů výběru, neboť závisí, zda tablet potřebujete na dlouhé cesty nebo občasné krátkodobé používání.

TIP : Kapacita baterie je vyjádřena v mAh (milliampérhodina). Čím vyšší je, tím déle bude tablet pracovat bez nutnosti nabíjení. Žijeme však v době, kdy se vlaky a autobusy modernizují, díky čemuž dlouhé vlakové či autobusové spoje poskytují zástrčku, díky které si můžete tablet nabít. Pokud tablet poskytuje rychlonabíječku, tím lépe pro vás, díky ní si totiž budete moci nabít váš tablet za deset, dvacet minut.

1. Spolehlivost modelu – téměř každé zařízení na trhu je navrženo různým způsobem. Přestože se obecně jedná o technologické normy, kterých se výrobce musí přidržovat, na sestrojení různých modelů jsou využívány různé přístupy. Od návrhu až po použité materiály – modely se koneckonců budou lišit. Některým modelem mohou častěji kazit baterie, jiným základní deska, monitor a podobně. Z tohoto důvodu je třeba sledovat recenze uživatelů. Pokud recenze jednoho modelu příliš často zmiňují technické problémy v určité oblasti, je pravděpodobné, že to není náhodná výrobní chyba, ale chyba se samotným návrhem a sestrojením daného tabletu. Sáhněte po takovém tabletě, který nejen vyhovuje vašim potřebám, ale recenze jehož poukazují na skutečně spolehlivý produkt.
  2. Udělejte si přehled, porovnejte všechny parametry nebo se inspirujte našim výběrem, který poskytuje náš test tabletů.

Je možné do tabletu vložit paměťovou kartu?

Vše samozřejmě závisí od samotného tabletu. Pokud tablet má slot na paměťovou kartu, můžete si ji pořídit a rozšířit si tak úložný prostor pro vaše data, aplikace, fotografie, či hry. Každý tablet má svou vlastní interní paměť, tedy své vlastní úložiště. Pokud vám nebude stačit interní úložiště tabletu, můžete si bez problémů koupit paměťovou kartu (většinou MicroSD ) a rozšířit tak svůj úložný prostor. Každoročně se elektronika včetně tabletů posouvá vpřed mílovými kroky, proto je třeba při výběru toho nejlepšího tabletu důkladně porovnat jednotlivé parametry.

Ovlivňuje rozlišení obrazovky životnost baterky?

Mnoha lidem se může zdát, že vysoké rozlišení má velký dopad na životnost baterky. Ve skutečnosti má však rozlišení opravdu malý dopad. Největšími, žrouty ‚baterky tabletu, kromě činnosti, je velikost jeho obrazovky i jas.

Ničí každodenní nabíjení baterku tabletu?

Baterka, tak jako každá součást zařízení, má svou životnost. Časté nabíjecí cykly ji mohou velmi jednoduše, postupně a nenávratně poškodit. A to například do takové míry, kdy se tablet bude vypínat pokud není přímo připojen na nabíječce. Pokud tedy chcete maximalizovat životnost baterky vašeho tabletu, je důležité baterku nevybít dennodenně až do nízkých procent (pod 30%). Tyto kapacity vybití a nabití jsou optimální pro maximalizaci životnosti baterky jakéhokoli zařízení. Od mobilu, po laptop či elektromobil jako je např. Tesla.

Ohodnoťte tento článek!
[Celkem: 11 Průměrně: 4.7]