Test TOP 7 nejlepších indukčních varných desek 2024

testy indukcnich varnych desekV mnoha domácnostech už klasické plynové sporáky nahradily nové, modernější, elektrické, ke kterým nepochybně patří i indukční varné desky. Včetně přitažlivého designu zaujmou především rychlým zahřátím a zároveň nízkou spotřebou elektrické energie. Fungují na principu elektromagnetické indukce, to znamená, že po zapnutí a položení speciálního hrnce na varnou desku se automaticky v desce aktivuje indukční cívka, díky čemuž prochází téměř všechno teplo, cca 90% přímo na dno nádoby.

V porovnaní s plynovými sporáky se tedy obsah nádoby zahřeje podstatně rychleji, ušetříte tak nejen množství času, ale i energie. Navíc, po zapnutí varné desky teplo putuje ihned na dno hrnce, samotná varná deska je ohřátá pouze minimálně, což je velkým benefitem zejména z bezpečnostního hlediska.

Podobně jako u ostatních kuchyňských spotřebičů i v případě indukčních varných desek si můžete vybírat ze široké nabídky modelů různých cenových kategorií. Včetně ceny a designu však nezapomínejte ani na parametry, které vám pomohou vybrat tu správnou indukční varnou desku.

Náš test indukčních varných desek vám představuje žebříček těch nejlepších indukčních varných desek, které najdete na trhu. Při výběru se neváhejte inspirovat.

Test – TOP 7 nejlepší indukční varné desky

Název modeluHodnoceníPřibližná cena
1.Electrolux EIV634
indukcni varna deska Electrolux EIV634
10 499 Kč
2.AEG IKB64301FB
indukcni varna deska AEG IKB64301FB
9 699 Kč
3.Electrolux LIR 60430
indukcni varna deska Electrolux LIR 60430
7 199 Kč
4.Bosch PUE 611BB1E
indukcni varna deska Bosch PUE 611BB1E
7 099 Kč
5.Whirlpool WS Q2160 NE
indukcni varna deska Whirlpool WS Q2160 NE
6 299 Kč
6.Electrolux EHH 6240 ISK
indukcni varna deska Electrolux EHH 6240 ISK
5 999 Kč
7.Philco PHD 302
indukcni varna deska Philco PHD 302
3 599 Kč

Jak vybrat tu nejlepší indukční varnou desku?

Mezi nejdůležitější parametry při výběru indukční varné desky patří:

1. Příkon

Čím je vyšší, tím více energie ušetříte. Nenechte se proto zlákat pouze nízkou cenou indukční varné desky, ale myslete především na její příkon. Nejlevnější modely disponují velmi slabým příkonem max. 2000W, co na úsporné a   rychlé vaření nestačí. Pokud tedy chcete efektivně hospodařit s   energií a   naplno tak využít potenciál indukčních varných desek, rozhodne upřednostněte modely s minimálním příkonem.

💡 Podle portálu usatoday.com se indukční vaření jeví jako bezpečnější, efektivnější a rychlejší metoda ve srovnání s vařením na plynovém nebo elektrickém sporáku.

2. Počet indukčních ploten

V současnosti si můžete vybrat z   dvou typů indukčních varných desek. K prvnímu typu patří ty, které disponují dvěma indukčními plotnami. Jejich hlavním benefitem je nejen nízká cena, ale i menší velikost. V   kuchyni tedy nezaberou mnoho místa. Jsou však vhodné max. do dvoučlenné domácnosti. V případě, že často vaříte celé rodině bude pro vás ideální druhý typ se čtyřmi indukčními plotnami a flexi zónou. Můžete tak vařit najednou v 4 hrncích s   různým výkonem, v závislosti na potřebné tepelné úpravě jednotlivých surovin.

3. Energetická třída spotřeby energie

Jak jsme již zmínili největší výhodou indukčních varných desek je právě nízká spotřeba elektrické energie. Výběrem správné energetické třídy však dokážete ušetřit ještě více. Při koupi si tedy nezapomeňte všimnout na přilepeném energetickém lístku písmeno, které označuje míru úspory energie. Nejúspornější modely jsou označeny písmenem A +++, přičemž poslední písmeno G znamená nejméně úsporné modely.

4. Způsob ovládání

V případě indukčních varných desek se setkáte s dvěma základními typy ovládání. Posuvné ovládání (slider) je modernější a na první pohled jednodušší. Jemným posouváním prstu můžete kdykoliv zvýšit nebo naopak snížit výkon indukční desky. Mokré nebo mastné ruce vám však oproti dotykovým ovládáním mohou jednotlivé úkony značně zkomplikovat. Pro ty z vás, kteří vaříte každý den větší množství jídel je klasické dotykové ovládání rozhodně praktičtější a   šetrnější na čas. Ke komfortu při vaření přispívá i postavení ovládacího panelu, který může být umístěn buď z boku, nebo vpředu, před indukčními plotnami.

5. Funkce

Včetně výše zmíněných výhod indukčních varných desek, disponují i celou řadou dalších funkcí. Jednou z nich je i časovač, díky kterému se indukční plotna po dovaření jídla automaticky vypne. Nemusíte tak stát celou dobu u sporáku a kontrolovat aby se nic nepřipálilo či nepřevařilo. Čas vám výrazně ušetří i funkce Power Booster, která umožňuje rychlé ohřátí jednotlivých desek na maximum. Modernější modely se mohou pochlubit funkcí rozpoznávání velikosti hrnců či automatickým nastavením teploty potřebné na vaření těstovin, grilování nebo smažení.

6. Bezpečnostní funkce

Při koupi indukční varné desky si nezapomeňte zkontrolovat, zda poskytuje ochranu proti přepětí a podpětí, předejdete tak možnému riziku jejího poškození. V domácnosti s dětmi se určitě sejde i dětská pojistka, která zabrání neúmyslnému zapnutí indukční desky. K dalším bezpečnostním vlastnostem patří ochrana proti vznícení oleje nebo rozpoznání množství surovin v hrnci a následné regulaci teploty tak, aby se jednotlivé suroviny nepřipálily.

Výhody indukčních varných desek oproti sklokeramickým a plynovým

Včetně indukčních varných desek najdete na trhu i sklokeramické a plynové varné desky. V porovnaní s nimi však indukční varné desky jak jsme již naznačili, disponují řadou výhod:

• Rychlost ohřevu – zatímco při plynové, sklokeramické desce se zahřívají nejdříve desky, v případě indukční jde teplo přímo na dno nádoby. Voda v hrnci se tak začne vařit podstatně dříve.
  • Nízká spotřeba elektrické energie – jelikož u indukční varné desky nepřichází nejdříve k ohřevu samotné desky, ale nádoby, energie se využívá efektivně, nedochází k žádné zbytečné ztrátě jako u plynové, sklokeramické desce kde se ohřívají i desky.
  • Komfort – indukční varné desky umožňují regulovat výkon a teplotu pouhým stisknutím tlačítka, případně posunutím prstu. Navíc poskytují řadu dalších funkcí, které vás odlehčí od nekonečného stání u sporáku.
  • Bezpečnost – jednotlivé indukční plotny se nezahřívají, můžete tak na ně položit ruku aniž byste se spálili. Při sklokeramické, anebo plynové varné desce se zahřívají desky nebo spirály na velmi vysokou teplotu, hrozí vám tak riziko popálení.
  • Jediným omezením indukčních varných desek je, že ať už používáte obyčejný hrnec, tlakový hrnec nebo jakýkoli nádobí, musíte používat speciální feromagnetický nádobí, tedy nádobí s kovovým dnem, který koupíte téměř v každém obchodě s kuchyňskými spotřebiči.

Údržba indukčních varných desek

Co se týče údržby indukční varné desky, ta je zcela jednoduchá. Jelikož jednotlivé desky se nezahřívají, po vkápnutí na indukční varnou desku se jídlo nepřipálí. K čištění vám tak stačí čistá, mokrá hadr z mikrovlákna, kterou jemně projdete po povrchu jednotlivých desek. V případě mastnějších skvrn sáhněte po speciálním čisticím prostředku nebo šťávě z citronu. V žádném případě nepoužívejte drátěnku, s kterou byste jednotlivé desky poškrábaly.

Ohodnoťte tento článek!
[Celkem: 11 Průměrně: 4.3]